• 1403/04/10 - 11:33
  • تعداد بازدید خبر : 96
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

حضور دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اولین بار در نظام های رتبه بندی بین المللی Times جهانی ،Times آسیایی

براساس آخرین نتایج منتشره از سوی موسسه رتبه‌ بندی بین ‌المللی تایمز ۲۰۲۴، دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار موفق شد در رتبه 801 تا 1000 رتبه جهانی تایمز و رتبه 351-400 رتبه آسیایی تایمز قرار گیرد.

رتبه بندی جهانی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌ های رتبه‌ بندی بین‌ المللی است که هر ساله دانشگاه ‌های برتر جهان را بر اساس 17 شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی شامل وجهه بین ‌المللی، کیفیت پژوهش، محیط پژوهش، آموزش و درآمد صنعتی، با انجام مقایسه ‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه ‌بندی قرار می‌ دهد. 

 

در راستای ضرورت و اهمیت نظامهای رتبه بندی بین المللی از نظر اقتصادی برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور و همچنین سیاستگذاری و برنامه ریزی بهتر دانشگاههای علوم پزشکی کشور به منظور ارتقاء رتبه در نظام های رتبه بندی بین المللی به پیوست نتایج رتبه بندی بین المللی Times جهانی ،Times آسیایی ،QS، SCImago موضوعی و Webometrics اعلام می گردد.

 

این موفقیت را که حاصل برنامه ریزی و تلاش کلیه همکاران گرامی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه می باشد تبریک گفته و امید است این بهبود رتبه در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

 

نامه مربوط به معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 

 

رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس نتایج نظام های رتبه بندی بین المللی Webometrics ،SCImago ، Times  موضوعی ، OS  در سال ۲۰۲۴ میلادی

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 125981
کلمات کلیدی
آخرین بروز رسانی : 1403/04/10 11:33